dimarts, 12 de febrer del 2008

Posició davant la vaga del 14/2/08

Estic a favor del dia de vaga, ja que la posició del departament està molt lluny del diàleg i la negociació.
Els punts fonamentals d'aquesta vaga, per a mi, són:

- La lluita contra la privatització d'un servei públic tan fonamental com és l'educació.

- Per una inversió major en educació i, en conseqüència per uns recursos humans i materials suficients per atendre les necessitats educatives de tots els centre públics.

- Per a la negociació col.lectiva amb els sectors implicats en l'ensenyament.

Però aquest servei públic ha de canviar per millorar. I per això cal també:

- Un compromís dels equips docents en els projectes educatius del centre, que caldrà redefinir per a donar resposta a les necessitats de la societat actual en general i de l'alumnat concret de cada centre.

- Una bona formació científica i didàctica de tots els docents, a base d'una bona formació inicial i d'una adequada formació continuada.

- Una participació activa de tot l'equip de professorat (cadascú amb una responsabilitat concreta) en les tasques de gestió i organització de cada centre

- Un major poder pels equips directius per a poder portar a terme el P.E. del centre.

- La possibilitat de que els equips directius, d'acord amb els organismes de gestió democràtica del centre, puguin proposar una part de la plantilla.

- L'avaluació interna i externa de la tasca educativa del centre en base al grau de satisfacció en la posada en pràctica del P.E.

Penso que el sindicat USTEC ha de canviar la seva visió de la tasca docent i del que s'hauria d'entendre per a "escola pública".

L'autonomia i el compromís educatiu dels centres públics, i per tant, la corresponent capacitat dels equips directius per a gestionar-los no vol dir autoritarisme, i falta de democràcia.

L'avaluació interna i externa dels centres públics no vol dir entrar en una competitivitat mercantil.

La capacitat de proposar professorat adient al P.E dels centres no vol dir amiguisme i falta de transparència en els nomenaments.

¿O és millor el sistema funcionarial ple de pràctiques que amb el nom de drets individuals van en contra dels drets socials i impedeixen avançar en la millora de la qualitat educativa?

M'agradaria que s'entressin a discutir totes aquestes qüestions.

Vaga en defensa de l'ensenyament públic i de qualitat del 14 de febrer de 2008 a Barcelona. Foto: USTEC·STEs